Branża marketingu i komunikacji dynamicznie się rozwija, dlatego należy uaktualniać posiadaną wiedzę i zdobywać coraz to nowe umiejętności. Aby stale się kształcić nie wystarczy tylko czytać branżową literaturę, warto także uczęszczać na konferencje marketingowe i Public Relations. W artykule przedstawiam niektóre z nich, ponieważ niemożliwością jest zaprezentowanie wszystkich.
Zalety udziału w konferencji
Na początku należy zapoznać się z profitami wynikającymi z uczestniczenia w wydarzeniach branżowych, gdyż dzięki temu można lepiej poznać ich wartość. Są to m.in.
- nowa wiedza przekazywana przez doświadczonych praktyków
- networking – możliwość poznania wielu ciekawych osób, a także nawiązania wartościowych kontaktów biznesowych, które mogą się przydać w przyszłości
- kopalnia nowych pomysłów
- motywacja do działania.
Konferencje marketingowe i Public Relations warte uwagi
1. I <3 Marketing
To jedno z największych i najważniejszych wydarzeń w polskiej branży marketingu internetowego, które jest organizowane przez Sprawny Marketing w Warszawie. Podczas wystąpień prelegenci opowiadają o pojawiających się trendach i nadchodzących zmianach w marketingu, ponieważ warto być na bieżąco. Konferencja jest dedykowana przede wszystkim dla pracowników firm.
Konferencja trwa 4 dni i składa się z:
- I <3 Marketing
- I <3 ads & analytics
- I <3 Influencer
- I <3 social media
Ciekawym pomysłem marki jest wysyłanie paczki konferencyjnej tydzień przed wydarzeniem. Dzięki temu nie ma potrzeby noszenia wszystkich materiałów przez cały czas trwania eventu.
2. Kongres Profesjonalistów Public Relations
To największa coroczna konferencja z branży Public Relations organizowana w Rzeszowie. Jej celem jest wymiana doświadczeń i integracja branży. Wydarzenie trwa 2 dni i obejmuje debaty, warsztaty i prelekcje, podczas których przedstawiane są case studies. Dzięki konferencji można min. dowiedzieć się jak wykorzystywać nowe kanały i narzędzia oraz zdobyć wiedzę interdyscyplinarną.
Podejmuje takie zagadnienia jak:
- Social Media
- Influencer marketing
- Digital
- sytuacje kryzysowe
- nowe ścieżki komunikacji.
3. Influencer LIVE Poznań
To kolejny popularny cykl konferencji marketingowych, który jest dedykowany dla twórców internetowych i osób związanych z influencer marketingiem. Podczas wystąpień prelegenci przekazują praktyczną wiedzę m.in. jak budować markę, zasięgi w social media czy relacje z klientami. Całe wydarzenie trwa 2 dni.
4. Social Media Week
To globalna konferencja marketingowa organizowana w 23 krajach na całym świecie m.in. w Warszawie, Nowym Jorku czy Mediolanie. Trwa 2 dni i uczestniczą w niej takie światowe giganty jak Google, Hubspot czy BBC World.
Event jest w całości poświęcony mediom społecznościowym i opiera się na praktyce. Prelegentami są specjaliści w tej dziedzinie, a uczestnikami – w szczególności:
- osoby odpowiadające za social media w firmach, instytucjach państwowych czy organizacjach pozarządowych
- przedsiębiorcy i właściciele firm
- pracownicy agencji reklamowych.
5. See Bloggers
To kolejny festiwal dla influencerów, który jest organizowany w Łodzi. Jak wszystkie konferencje marketingowe ma na celu przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu marketingu internetowego przed doświadczonych prelegentów.
To, co ją wyróżnia spośród innych eventów branżowych to plebiscyt #HashtagiRoku, który ma na celu nagrodzenie twórców tworzących unikatowe treści i angażujących swoich odbiorców. W plebiscycie może wziąć udział każdy uczestnik wydarzenia.
6. Włącz się na PR
To wydarzenie, które, jako jedno z niewielu, jest tworzone przez organizację pozarządową – stowarzyszenie PR On w Krakowie. Podejmuje ono takie zagadnienia jak:
- Public Relations
- Influencer Marketing
- Promocja
- Marketing
- Eventy
- Employer Branding.
Prelegentami, jak na każdej konferencji marketingowej, są eksperci w danej dziedzinie, którzy dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem. Całe wydarzenie trwa 1 dzień, ale zawiera wiele wystąpień.
7. WordCamp
To event w całości poświęcony WordPress’owi, podczas którego specjaliści opowiadają o aktualnych trendach i nowych rozwiązaniach technologicznych. W wydarzeniu, oprócz programistów, mogą również brać udział blogerzy, właściciele dużych serwisów czy pracownicy działów IT.
Cała konferencja trwa 3 dni, ale tylko pierwszego dnia odbywa się tzw. Contributor Day, które polega na integracji oraz wymianie wiedzy i pomysłów. Może w nim wziąć udział każdy, niezależnie od umiejętności.
Podsumowanie – konferencje marketingowe i Public Relations
Istnieje wiele więcej wydarzeń branżowych, ale wybrałam te – moim zdaniem – najpopularniejsze. Większość z nich odbywa się raz w roku i cieszy się dużym zainteresowaniem. W przyszłym roku planuję wybrać się na którąś z konferencji, w szczególności rozważam See Bloggers, Włącz się na PR i WordCamp.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Szkolenia: