Facebook (obecnie Meta) oferuje szereg bezpłatnych narzędzi, które umożliwiają markom rozwój ich działalności. Do najpopularniejszy należą Creator Studio oraz Meta Business Suite. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie są między nimi różnice.
Creator Studio
Narzędzie to służy do publikowania różnego rodzaju materiałów, monetyzowania i monitorowania skuteczności treści, a także zarządzania nimi zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Do narzędzia mają dostęp wszyscy, którzy zarządzają daną stroną, ale to od przypisanej im roli zależy, jakie informacje widzą.
Creator Studio umożliwia:
- tworzenie, edytowanie oraz planowanie postów,
- przeglądanie statystyk,
- moderowanie wiadomości na Facebooku i Instagramie,
- włączenie monetyzacji oraz transmisji na żywo,
- dostęp do biblioteki materiałów z postami, relacjami, filmami, które można crosspostować, listami odtwarzania, programami oraz klipami.
Meta Business Suite
Narzędzie ma za zadanie ułatwiać firmom zarządzanie stronami lub profilami na Facebooku, Instagramie i Messengerze. Umożliwia m.in. publikowanie postów, zarządzanie skrzynką odbiorczą czy odbieranie powiadomień. Wszystko to dostępne w jednym miejscu.
Meta Business Suite pozwala na:
- przeglądanie statystyk,
- moderowanie wiadomości na Facebooku i Instagramie,
- dodawanie i planowanie relacji,
- tworzenie, edytowanie oraz planowanie postów,
- tworzenie kampanii reklamowych.
Creator Studio a Meta Business Suite – różnice
Zastanawiasz się, jakie są różnice między Creator Studio a Meta Business Suite? Nie wiesz, z którego narzędzia lepiej korzystać w codziennej pracy? Już po powyższym opisie możesz zauważyć, że niektóre funkcjonalności pokrywają się m.in. dostęp do statystyk, publikowanie i planowanie postów czy moderacja wiadomości i komentarzy, ale są też pewne różnice.
Narzędzia te nie są ze sobą połączone, znajdują się pod zupełnie innymi adresami – Creator Studio znajdziesz pod tym linkiem, a Meta Business Suite pod tym. Pierwsze narzędzie (przynajmniej według mnie) ma prostszy i bardziej przejrzysty interfejs, a tym samym można szybciej się w nim odnaleźć. Drugie zaś jest bardziej rozbudowane i profesjonalne – można w nim zobaczyć, jak obecnie wygląda dany fanpage, a także ustawić kampanie reklamowe, co ma ogromne znaczenie dla profili firmowych.
Co ważne, Meta Business Suite (w przeciwieństwie do Creator Studio) umożliwia również zaplanowanie relacji na Facebooku i Instagramie oraz dodanie w niej klikalnego linku (opcja ta była dostępna cały czas dla wszystkich kont na Facebooku). Warto też podkreślić, że obecnie jedynie Meta Business Suite posiada aplikację na telefon – Creator Studio już od jakiegoś czasu nie.
Podsumowanie
Jak widać, Creator Studio i Meta Business Suite są do siebie podobne, ale jednak nie identyczne – oferują odrobinę inne funkcjonalności. Które narzędzie zatem warto wybrać? Standardowa odpowiedź brzmi: to zależy.. Jeśli prowadzisz profil bardziej hobbystycznie – wystarczy Ci Creator Studio, jeśli bardziej zawodowo – warto, żebyś z czasem rozważył przerzucenie się na Meta Business Suite, gdyż w nim będziesz mógł tworzyć kampanie reklamowe oraz na bieżąco śledzić ich wyniki.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii social media: