- Tytuł książki: Marketing w Twojej firmie
- Autor książki: Norbert Oruba
- Wydawnictwo: MT Biznes
- Rok wydania: 2021
- Kategoria: marketing
Jesteś początkującym marketerem bądź właścicielem firmy? Chcesz zdobyć podstawową wiedzę z zakresu różnych dziedzin marketingu oraz zestaw przydatnych narzędzi w branży? W takim razie poznaj książkę “Marketing w Twojej firmie” N. Oruby.
1. Struktura
Książka składa się ze wstępu, 5 rozdziałów oraz zakończenia. To, co ją wyróżnia spośród innych, to dział poświęcony prognozom ekspertów z branży marketingu oraz niezbędnik marketera – przydatne narzędzia. W środku gdzieniegdzie znajdują się kolorowe wykresy i rysunki np. z systemu WordPress czy przykłady zrealizowanych kampanii. Pozycja jest napisana raczej tekstem ciągłym, choć najważniejsze kwestie są wyboldowane, co zwiększa jej czytelność.
2. Treść
Norbert Oruba w “Marketing w Twojej firmie” krok po kroku omawia poszczególne dziedziny marketingu, płynnie przechodząc od prostych do nieco trudniejszych zagadnień. Stara się nie stosować zbytnio trudnej, branżowej terminologii, dzięki czemu książka staje się przystępna dla każdego, nawet laika. W prosty sposób przekazuje teorię, a następnie omawia ją na podstawie odpowiednio dobranych, praktycznych przykładów.
Z książki można m.in. dowiedzieć się:
- dlaczego warto i jak prowadzić bloga firmowego,
- jak korzystać z Google Ads,
- jak prowadzić komunikację w social media i zapobiec kryzysom,
- czym jest viral content i jak go stworzyć,
- podstaw współpracy z influencerami.
3. Ocena
Książkę czyta się przyjemnie, choć trzeba się przyzwyczaić do nieco większej czcionki oraz ciągłego tekstu. Niektóre zawarte w niej przykłady były już wielokrotnie omawiane w innych branżowych materiałach, choć o wielu z nich nigdy wcześniej nie słyszałam. Jej walorami są kolorowe obrazki przedstawionych kampanii (zazwyczaj w książkach spotykam czarno-białe), praktyczne wskazówki wynikające z doświadczenia autora, a także wywiady z zagranicznymi ekspertami z branży.
Doskonałym pomysłem jest zaprezentowanie niemal 200 przydatnych narzędzi dla marketerów. Przyznam szczerze, że o wielu z nich nigdy wcześniej nie słyszałam, zatem jest to dla mnie zdecydowanie wartość dodana.
Kategorie tematyczne przedstawionych narzędzi:
- analityka stron internetowych
- SEO
- monitoring internetu i mediów społecznościowych
- e-mail marketing
- copywriting i webwriting
- social media
- organizacja pracy
- grafika i wideo
- banki zdjęć
4. Podsumowanie
“Marketing w Twojej firmie” N. Oruby to, jak dla mnie, pozycja tylko dla początkujących marketerów w branży. Owszem, dzięki niej mogą poznać podstawy niektórych dziedzin marketingu, ale po bardziej zaawansowaną wiedzę muszą sięgnąć do innych źródeł. Sam autor stwierdził, ze jest to pozycja dla studentów, twórców małych startupów, właścicieli firm czy osób, które dopiero chcą założyć własny biznes. Zdecydowanie nie jest to zatem pozycja dla doświadczonych marketerów.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje: