• Tytuł książki: Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce
  • Autorka książki: Justyna Bakalarska-Stankiewicz
  • Wydawnictwo: Onepress
  • Rok wydania: 2022
  • Kategoria: content, copywriting

Chcesz rozwijać się w copywritingu? Nauczyć pisać teksty, które przyciągną uwagę odbiorców? Sprawdź, czy książka “Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce” J. Bakalarskiej-Stankiewicz może Ci w tym pomóc!

1. Struktura

Struktura książki “Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce” jest dosyć oryginalna – zamiast typowego wstępu, kilku rozdziałów i podsumowania, posiada formę przewodnika, podróży. W ten sposób autorka w nietypowy sposób krok po kroku opisuje wędrówkę po copywritingu sprzedażowym.

Rozdziały są podzielone na IV etapy, a w każdym etapie zamiast podrozdziałów są wyszczególnione konkretne trasy. Na początku każdego rozdziału Justyna Bakalarska-Stankiewicz określa poziom trudności, co należy ze sobą zabrać, a także na co uważać. Jest to napisane w luźny, dość humorystyczny sposób. Co ważne, pozycja nie zawiera za wiele obrazków, wykresów czy ilustracji. Autorka postawiła na tekst ciągły. Całość jest utrzymana w czarno – białych kolorach.

Na końcu książki znajduje się zeszyt ćwiczeń z 20 zadaniami do wykonania. Autorka podzieliła je na etapy, zgodnie ze strukturą książki. Najpierw przypomina, czego można się było dowiedzieć z danego etapu, a następnie proponuje przećwiczyć zdobytą wiedzę w praktyce.

2. Treść

Autorka J. Bakalarska-Stankiewicz w swojej książce przedstawia wskazówki, poparte licznymi badaniami, eksperymentami czy raportami. Przekazuje wiedzę zarówno sprzedażową, jak i dotyczącą procesu tworzenia skutecznych treści. Łączy wiedzę teoretyczną z praktyczną, z przewagą jednak teorii.

Z książki dowiesz się m.in.:

  • jak zdefiniować potrzeby odbiorców,
  • czym jest i jak stworzyć mapę empatii,
  • jak stosować język korzyści,
  • czym jest persona i jak ją stworzyć.

Sprawdź recenzję innej książki J. Bakalarskiej-Stankiewicz “Content marketing. Od strategii do efektów”


3. Ocena

Książka może nie każdemu przypaść do gustu – głównie ze względu na tekst ciągły, liczne raporty, eksperymenty czy badania. Jednakże pozycja ta zawiera podstawowe informacje na temat copywritingu sprzedażowego. Stanowi wstęp do dalszego rozwoju w tym kierunku.

Autorka stosuje prosty, zrozumiały dla każdego język, a także odwołuje się do własnych doświadczeń, co z pewnością jest wartością dodaną. Choć przekazuje głównie wiedzę teoretyczną, nie zapomina o praktyce – przygotowała specjalny zeszyt ćwiczeń, dzięki któremu można przećwiczyć zdobytą wiedzę w praktyce.

4. Podsumowanie

Pozycja “Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce” J. Bakalarskiej-Stankiewicz to przewodnik po copywritingu sprzedażowym, skierowany do początkujących copywriterów, blogerów oraz właścicieli biznesów. Polecam ją osobom, które są dopiero na początku swojej drogi.

Stanowi dobry wstęp do innej książki tej autorki – „Content marketing. Od strategii do efektów”.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje:

O autorze

Jestem Specjalistką ds. marketingu, pasjonatką kreatywnego contentu i skutecznej komunikacji. W marketingu działam od 2019 roku.

Uczę, jak tworzyć skuteczny content oraz rozwijać markę.

Ze mną rozwiniesz swoją markę!