Praca zdalna, również w marketingu, to marzenie wielu osób. Jej głównymi zaletami są oszczędność czasu i duża swoboda. Dzięki niej można pracować z każdego miejsca na ziemi, często w elastycznych godzinach. Poznaj 5 zawodów, które można wykonywać w domu – na etacie lub jako freelancer m.in. w Agencji Reklamowej, Agencji Public Relations, Redakcji czy Wydawnictwie.
Należy podkreślić, że praca zdalna nie jest dla każdego. Przede wszystkim, aby móc pracować w takim systemie, należy umiejętnie zarządzać czasem, być terminowym, samodzielnym, elastycznym, a także posiadać zdolność do oddzielania życia prywatnego od zawodowego. Trzeba także liczyć się z tym, że praca online oznacza ograniczony kontakt twarzą w twarz z ludźmi, a także rozleniwia. Praca w domu posiada zatem zarówno zalety, jak i wady i tak naprawdę to od człowieka zależy, czy poradzi sobie w takim trybie.
1. Copywriter
Pisanie tekstów to klasyczna praca zdalna, etatowa lub dodatkowa. Praca polega na tworzeniu materiałów promocyjnych i reklamowych m.in. sloganów, scenariuszy, artykułów na blogi i portale internetowe, opisów produktów czy kategorii. W tym zawodzie wymagana jest kreatywność, tzw. lekkie pióro, czyli umiejętność pisania oraz umiejętność przygotowania różnych formatów reklamowych tj. advertoriali (artykuły sponsorowane), artykułów specjalistycznych czy teksty PR-owe.
Istnieje kilka serwisów dedykowanych Copywriterom m.in. TextBookers, GoodContent, Useme.
2. Korektor
Osoba, będąca mistrzem ortografii i interpunkcji z powodzeniem może pracować w tym zawodzie. Korektor przede wszystkim zajmuje się poprawianiem tekstów promocyjnych czy reklamowych pod względem błędów m.in. wyłapuje literówki i brakujące przecinki.
Zobacz również:
- Kompetencje dobrego marketingowca – czy je masz? >>
- Oferty pracy i staży w marketingu – gdzie szukać? >>
- Darmowe wydarzenia i szkolenia marketingowe w 2024, w których warto wziąć udział [Kalendarz] >>
3. Social Media Marketing
Obsługa social mediów to kolejna często wykonywana praca zdalna w marketingu, polegająca profesjonalnym prowadzeniu profili biznesowych. Osoba zajmująca się ich obsługą jest odpowiedzialna za opracowanie całej strategii, przygotowanie unikalnych treści oraz zaplanowanie postów. Często ten zawód łączy w sobie zarządzanie projektami, zadania managerskie, copywriting, grafikę i montaż wideo. Wymagane są umiejętności copywriterskie, organizacyjne i analityczne, a także kreatywność i nieszablonowe myślenie.
W tym zawodzie wyróżnia się kilka stanowisk m.in. Social Media Specialist, Content Moderator, Paid Social Specialist czy Content Designer.
4. Grafik komputerowy
Aby móc pracować w tej branży należy opanować obsługę odpowiednich programów do grafiki, przede wszystkim: Adobe Photoshop, Coreldraw, Lightroom czy Illustrator. Oprócz obsługi programów trzeba również być kreatywnym i mieć zmysł estetyczny. Praca polega na projektowaniu m.in. logotypów, plakatów, wizytówek, katalogów, bannerów, ulotek, reklam czy produktów.
5. Specjalista SEO/SEM
To kolejny zawód umożliwiający pracę w domu. Branża ta cieszy się coraz większą popularnością ze względu na działalność w sieci. Do obowiązków należą działania mające na celu wypromowanie konkretnej strony internetowej tak, by znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. W tej pracy wymagane są umiejętności copywriterskie, analityczne i planowania, a także obsługa programów takich jak Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads czy Google Tag Manager.
Istnieje wiele zawodów w marketingu i public relations, które pozwalają na pracę online.Oczywiście również w innych branżach istnieje możliwość pracy w domu np. jako Dziennikarz, Redaktor, Korepetytor czy Tłumacz. Ten tryb wykonywania obowiązków jest dużym udogodnieniem dla osób, które cenią sobie elastyczność, oszczędność czasu i niezależność.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Marketing i PR: