Jeśli dopiero planujesz swoją ścieżkę zawodową i zastanawiasz się jak, zacząć pracę w marketingu to ten artykuł jest dla Ciebie. Dowiesz się z niego, jakie kroki należy podjąć, by spełnić swoje marzenia i rozpocząć karierę w wymarzonej branży.

1. Blogi branżowe

Pierwszym i najważniejszym krokiem, jeśli chcesz zacząć pracę w marketingu, jest śledzenie stron branżowych. Twórcami artykułów są doświadczeni marketerzy, którzy tworzą praktyczne poradniki, instrukcje i wskazówki. Przygotowują również przegląd najnowszych trendów z zakresu marketingu. To nieocenione źródło wiedzy, na którym warto się skupić.

2. Książki branżowe

Równie ważnym elementem jest czytanie książek branżowych. Przede wszystkim warto zaznajomić się z: “Podstawy marketingu” Kotler, “Podstawy marketingu” Nowaccy, a także innymi polecanymi przeze mnie książkami. Są to pozycje zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych. Dzięki nim można się rozwijać.

3. Szkolenia

Jeśli zastanawiasz się po co, dla kogo i jak wyglądają szkolenia to odpowiedź znajdziesz w moim wpisie. Na początku możesz mieć obawy przed nimi, zastanawiać się czy jako początkujący możesz na nie chodzić. Też tak miałam, ale w końcu się przełamałam i nie żałuję. Dzięki nim istnieje możliwość zdobycia wiedzy od doświadczonych praktyków, a także otworzenia się i nawiązania nowych znajomości. Nikt nie sprawdza czy pracujesz czy dopiero chcesz zacząć pracę w marketingu.

4. Kursy online

Istnieje wiele stron internetowych z kursami, ale ciężko znaleźć te dobre. Stworzyłam listę źródeł z tymi wartościowymi, które sama robiłam i polecam. Postanowiłam je robić w momencie, gdy chciałam zacząć pracę w marketingu. Są one doskonałym pomysłem, by zdobyć pierwszą wiedzę lub rozwinąć już posiadaną.

5. Praktyka

Najważniejsza jest praktyka. Zatem możesz np. założyć własny kanał na YouTube, fanpage na Facebooku, profil na Instagramie czy blog. Gdy zdecydujesz się na konkretny kanał komunikacji (na początek wybierz jeden, z czasem dobierz kolejne) i tematykę, przygotuj wstępny harmonogram publikacji. Pomoże Ci to wyćwiczyć regularność, rozwinąć kreatywność oraz uczyć się metodą prób i błędów. Przyszli pracodawcy docenią Twoje starania.

6. Staż / praktyki

Z czasem warto zacząć rozglądać się za stażem lub praktykami. Oferty pracy i staży w marketingu można znaleźć na wielu stronach internetowych. Należy regularnie je przeglądać, aplikować na wybrane oferty oraz cierpliwie czekać na odzew. Wcześniej czy później uda Ci się zdobyć pierwsze doświadczenie branżowe. Pamiętaj, że na początku będziesz otrzymywać podstawowe zadania, a wraz z rozwojem – bardziej zaawansowane.


Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Marketing i PR:

O autorze

Jestem Specjalistką ds. marketingu, pasjonatką kreatywnego contentu i skutecznej komunikacji. W marketingu działam od 2019 roku.

Uczę, jak tworzyć skuteczny content oraz rozwijać markę.

Ze mną rozwiniesz swoją markę!