- Tytuł książki: Public Relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość
- Autor książki: Wojciech Budzyński
- Wydawnictwo: POLTEXT
- Rok wydania: 2018
- Cena: 24 – 40zł
- Kategoria: public relations
Po przeczytaniu książek o content marketingu i copywritingu, postanowiłam zaopatrzyć się w pozycję na temat public relations. Stanęłam przed dylematem, którą wybrać: “Nowy PR. Jak internet zmienił public relations” Anny Miotk czy “Public relations” Wojciecha Budzyńskiego. Ostatecznie wybrałam tą drugą, gdyż uznałam, że dzięki niej zdobędę większą wiedzę teoretyczną (patrząc po spisie treści i opiniach z internetu).
1. Struktura
Książka składa się z wprowadzenia, szesnastu rozdziałów, podrozdziałów oraz zakończenia. W środku znajduje się dużo tabel, punktacji, numeracji, tytułów i śródtytułów, dzięki czemu treść jest przejrzysta i czytelna. Całość jest utrzymana w barwach czarno – białych.
Struktura książki jest uporządkowana, stopniowo przechodzi od podstaw takich jak definicja public relations po szczegółowe informacje np. procedury w danej sytuacji. Jedyne czego mi brakuje to zebranie najważniejszych pojęć z tej branży na końcu książki by usystematyzować wiedzę.
2. Treść
Pozycja “Public Relations” W. Budzyńskiego to pozycja przeważnie napisana prostym językiem, ale niekiedy zbyt skomplikowanym, branżowym. Mimo to tekst czyta się z przyjemnością i zaciekawieniem, jednak nie da rady przeczytać jej całej na raz – zbyt duża dawka wiedzy. Jednakże zawiera dużo teorii z dziedziny public relations, żałuję tylko, że nie jest ona oparta o case study.
Niektóre podrozdziały są krótkie i niewiele można się z nich dowiedzieć (np. na 1 czy 2 strony), ale zazwyczaj są długie i wyczerpują temat.
Z książki “Public Relations” W. Budzyńskiego można się dowiedzieć m.in:
- co to public relations,
- jakie są techniki public relations,
- jak stworzyć program i strategię public relations,
- w jaki sposób współpracować z dziennikarzami,
- jak zorganizować konferencję czy event.
3. Ocena
Książkę Wojciecha Budzyńskiego czytałam powoli i w skupieniu. Nie jest to książka, którą czyta się jednym tchem do poduszki. Przy niej trzeba się pochylić na dłużej by na spokojnie przyswoić sporą dawkę wiedzy. Jednakże można naprawdę dużo się z niej dowiedzieć na temat public relations, podstawy.
Spodobało mi się iż niektóre treści są zebrane w tabelkach, dzięki czemu całość jest przejrzysta i łatwiej przychodzi nauka. Jednakże, jak już pisałam, szkoda, że pozycja nie zawiera praktycznych wskazówek i porad. Jeśli ktoś jest na to nastawiony, no to go niestety rozczaruję..
Uważam, że książka jest godna uwagi zarówno dla początkujących, jak i osób, które chcą usystematyzować wiedzę.
4. Podsumowanie
“Public Relations” W. Budzyńskiego to jedna z lepszych książek na temat public relations i wizerunku firm. Jest to kompendium wiedzy, które warto mieć w swojej domowej biblioteczce. Można z niej nauczyć się sposobu współpracowania z prasą i innymi mediami, komunikacji wewnętrznej i kryzysowej, sponsoringu czy lobbingu.
Przyda się każdemu, kto chce prowadzić lub prowadzi działania wizerunkowe firmy. Zatem jeśli chcesz dowiedzieć się podstaw na temat public relations – to ta książka zaspokoi twoje pragnienie.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje: