- Tytuł książki: Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting
- Autor książki: Artur Jabłoński
- Wydawnictwo: HELION
- Rok wydania: 2018
- Kategoria: copywriting
Kilka miesięcy temu podjęłam decyzję o kupieniu pierwszej książki branżowej. Szukałam naprawdę długo, przejrzałam mnóstwo stron internetowych. W międzyczasie zaczęłam obserwować bloga Artura Jabłońskiego i zorientowałam się, że wydał własną książkę w kategorii “copywriting”. Przeczytałam o niej opinie i długo się nie zastanawiając – kupiłam ją. Czy było warto?
1. Struktura
Książka składa się ze wstępu, siedmiu rozdziałów, podrozdziałów oraz zakończenia. W środku gdzieniegdzie znajdują się rysunki, punktacje i numeracje, które uzupełniają treść i wpływają na estetykę. Całość jest utrzymana w barwach czarno – białych.
Struktura książki jest logiczna i przemyślana, płynnie przechodzi od ogółu do szczegółu. Widać, że autor świadomie zaplanował przebieg przekazywania wiedzy. Jest konsekwentny i zgodnie z udzielanymi przez siebie radami pisze konkretnym i prostym w odbiorze językiem.
2. Treść
Książka jest napisana prostym i przystępnym dla każdego językiem. Tekst jest chwytliwy, wciągający i konkretny, bez tzw. “lania wody”. Wiedza jest przekazywana krok po kroku, to co pojawia się na początku książki – później zostaje rozwinięte.
Autor wypowiada się w drugiej osobie liczby pojedynczej, tak jakby mówił do kogoś, co jest oryginalnym i ciekawym pomysłem. Czasami przewiduje, co ktoś mógłby w danym momencie pomyśleć i odpowiada na to. Przykład:
Oszukałeś mnie, Artur. Wiedziałeś od początku, że ludzie nie czytają, a mimo to sprzedałeś mi książkę, która uczy pisania. Idę kręcić filmy o moich produktach na tle meblościanki. Podobno wideo sprzedaje.
Jesteś tu jeszcze? Uff. Nie zdążyłem Ci powiedzieć: odpowiednie ułożenie tekstu oraz sam wysokiej jakości tekst pomogą uporać się ze wszystkimi problemami związanymi z pobieżnym czytaniem (…).
Są to wtrącenia, które ożywiają i urozmaicają tekst. Dzięki temu nie jest nudno i monotonnie. Przyznam, że czasami Artur Jabłoński trafiał w moje myśli i wywoływało to mój uśmiech, ale też i zaskoczenie.
Z książki można dowiedzieć się:
- jak ludzie przyswajają teksty, także reklamowe i w internecie,
- jak pisać skutecznie i przystępnie dla odbiorcy,
- jaka powinna być struktura tekstu,
- jak używać języka korzyści,
- jakie są przydatne narzędzia w copywritingu,
- jak tworzyć skuteczne CTA.
3. Ocena
Książkę Artura Jabłońskiego o Copywriting & Webwriting przeczytałam jednym tchem, tak mnie wciągnęła. Znalazłam tu mnóstwo praktycznych wskazówek, o których nigdzie wcześniej nie słyszałam. Wyciągnęłam z niej naprawdę wiele przydatnych informacji i narzędzi, które pozwolą mi rozwinąć umiejętności pisarskie. Moim zdaniem jest to jedna z lepszych książek na temat copywritingu.
Spodobała mi się również logiczna i przemyślana struktura książki, widać, że nic nie jest tu bez przyczyny. Sam styl i dobór słów wywarł na mnie pozytywne wrażenie oraz spowodował, że chciałabym przeczytać jeszcze więcej. Czekam na kolejną książkę.
Uważam, że publikacja jest godna uwagi zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych copywriterów. Choć niektóre informacje wydają się dość oczywiste, nie zawsze się o nich pamięta. Jednego jestem pewna – jeszcze nie raz wrócę do tej pozycji.
4. Podsumowanie
“Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting” A. Jabłońskiego to jedna z najlepszych książek w kategorii “copywriting”, gdyż bardzo mocno stawia na język korzyści i umiejętność pisania tak, by odwoływać się do potrzeb klientów. Jest to bardzo dobry poradnik dla początkującego i zaawansowanego copywritera, który chciałby nauczyć się pisać chwytliwe i skuteczne teksty sprzedażowe w Internecie. Pozwalają na to praktyczne wskazówki, które służą budowaniu warsztatu pisarskiego, a także rozbudowywaniu umiejętności tworzenia dobrych tekstów. Książka jest świetna nie tylko dla marketerów, ale także dla przedsiębiorców, którzy na co dzień komunikują się z klientami.
Zatem jeśli zastanawiasz się nad książką o copywritingu, to tą naprawdę warto mieć u siebie na półce, Przyda się nie tylko w biznesie, ale wszędzie tam, gdzie jest potrzeba pisania trafnych i konkretnych tekstów.
—–
Jeśli chcesz nauczyć się copywritingu, możesz również rozważyć kurs organizowany zarówno online, jak i stacjonarnie w największych miastach w Polsce. Nadchodzące kursy copywritingu znajdziesz na stronie www.eventis.pl/szkolenia-kursy/copywriting. Kurs copywritingu pozwala zdobyć wiedzę od A do Z jak pisać na potrzeby Internetu, pozycjonowania stron internetowych, a także na potrzeby reklamy
—–
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje: