- Tytuł książki: Content marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj – sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści.
- Autor książki: Tomasz Stopka
- Wydawnictwo: POLTEXT
- Rok wydania: 2017
- Kategoria: content marketing
Kiedy postanowiłam kupić pierwsze książki branżowe, ta znajdowała się na drugim miejscu mojej listy. Przyciągnęła moją uwagę tematyką content marketingu, dobrymi opiniami, a także dwukolorową, ciekawą okładką. Byłam ciekawa, jak według Tomasza Stopki można wypromować swoją działalność w internecie poprzez content marketing.
1. Struktura
Książka składa się ze wstępu, sześciu rozdziałów, dodatku, słowniczka i podsumowania. W środku znajduje się wiele rysunków, punktacji i numeracji, które uzupełniają treści, a zarazem pomagają lepiej je zrozumieć. Całość jest utrzymana w kolorowych barwach.
Struktura książki jest logiczna i przemyślana, płynnie przechodzi od ogółu do szczegółu. Jej wyraźnie zaznaczone śródtytuły i nagłówki sprzyjają przejrzystości i czytelności tekstu, dzięki czemu łatwo się go czyta.
2. Treść
Książka jest napisana prostym i przystępnym językiem, ale niekiedy zbyt branżowym. Porusza najważniejsze kwestie content marketingu, przedstawia jego istotę i kolejne etapy powstawania treści. Pozycja zawiera także wiele wskazówek związanych z optymalizacją treści i potrzebnych w tym celu narzędzi.
Autor wypowiada się w pierwszej osobie liczby mnogiej, dzięki czemu może nawiązać bliższy kontakt z odbiorcami, spoufalić się z nimi. Ponadto Tomasz Stopka odwołuje się do swojego wieloletniego doświadczenia, co dodatkowo podnosi wartość książki.
Z książki można dowiedzieć się:
- czym zajmuje się content marketing,
- co łączy content marketingu z pozycjonowaniem, SEO, PR czy analityką,
- jakie są założenia działań content marketingowych,
- jak tworzyć skuteczne treści i je mierzyć.
3. Ocena
Książkę przeczytałam z entuzjazmem, choć z lekkimi przerwami z powodu natłoku informacji. Dzięki niej rozszerzyłam wiedzę na temat działań content marketingowych, ale także usystematyzowałam już tą posiadaną. Według mnie pozycja jest skierowana zarówno do początkujących jak i średniozaawansowanych osób.
Dzięki książce można poznać zarówno podstawy content marketingu w teorii i praktyce, jak i ciekawe pomysły na stworzenie skutecznych treści wideo, inforgrafik czy innych form promocji w internecie. Jednakże niektóre informacje są zbyt ogólne i nie wyczerpują tematu, pozycja nie stanowi kompedium wiedzy. Jednak dzięki prostemu i przystępnemu językowi książkę czyta się przyjemnie i dość szybko.
4. Podsumowanie
“Content marketing” Tomasza Stopki to pozycja w całości poświęcona content marketingowi, głównie tekstom pod SEO. Książka zawiera wiele praktycznych porad i wskazówek, które można wykorzystać do promocji firmy, działalności w sieci, głównie pod kątem SEO. Można tu znaleźć odpowiedzi na podstawowe pytania związane z content marketingiem, analityką (głównie Google Analytics), a także na temat przydatnych narzędzi w tym zakresie.
Zatem jeśli zastanawiasz się nad pierwszą książką o content marketingu to naprawdę warto tą mieć u siebie na półce.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje: