Oferty pracy i staży w marketingu można znaleźć na wielu stronach internetowych. Nie wiesz jednak, gdzie naprawdę warto szukać pracy? W artykule przedstawiam kilka – moim zdaniem – najlepszych miejsc do poszukiwań.
1. rocketjobs.pl
Pierwsza polska platforma w całości poświęcona marketingowi i nowoczesnej sprzedaży, zawierająca oferty pracy i staży z całej Polski, zarówno stacjonarne, jak i zdalne. Strona jest podzielona na kategorie m.in.:
- marketing,
- social media,
- SEO,
- research,
- copywriting,
- PR.
Umożliwia szybkie i łatwe przeglądanie ofert. Przy każdej jest podana informacja o wymaganiach, obowiązkach oraz dokładnym adresie firmy, a przy większości – także wysokość wynagrodzenia (co zdecydowanie na plus). Są tu oferty zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych, zatem każdy znajdzie coś dla siebie. Minusem strony jest brak możliwości filtrowania pod kątem pracy czy stażu, zaś plusem – bezpośrednie aplikowanie na oferty bez wymogu posiadania konta.
2. Jobboard
Nowa platforma, umożliwiająca znalezienie pracy w branży marketingu, e-commerce oraz nowoczesnej sprzedaży. Jej dużym atutem jest możliwość szybkiego filtrowania ofert według kategorii, lokalizacji, poziomu stanowiska i wysokości wynagrodzenia (każda z nich posiada widełki). a także brak konieczności zakładania konta. Strona jest zdecydowanie minimalistyczna, choć dzięki temu przejrzysta. Posiada podstawowe funkcjonalności, które jednak są wystarczające.
3. pracuj.pl
Strona jest w całości poświęcona ofertom pracy i staży, umożliwia ustawianie filtrów:
- kategorie m.in. marketing, Public Relations, media / sztuka / rozrywka, Internet / E-commerce / Nowe media,
- poziom stanowiska: Praktykant / Stażysta, Asystent, Specjalista, Kierownik, Dyrektor / Prezes
- rodzaj umowy (wszystkie możliwe),
- wymiar pracy: pełny etat, część etatu, dodatkowa, tymczasowa, oferty pracy zdalnej,
- pozostałe: minimalna wartość wynagrodzenia, oferty z wybranego okresu.
Filtrowanie umożliwia w szybki i prosty sposób znaleźć oferty pracy i staży. Przy każdym ogłoszeniu jest podana nazwa firmy i jej opis, a także wymagania i obowiązki, rzadko jednak wysokość wynagrodzenia. Tutaj również można bezpośrednio aplikować na oferty, wymagane jest jednak posiadanie konta.
Zobacz również:
- Praca w marketingu i PR – wszystko, co warto wiedzieć >>
- Praca zdalna w marketingu – 5 zawodów, które możesz wykonywać w domu >>
- Darmowe wydarzenia i szkolenia marketingowe w 2024, w których warto wziąć udział [Kalendarz] >>
- Darmowe kursy online z marketingu – gdzie ich szukać? >>
4. absolvent.pl
Na stronie znajdują się m.in. oferty pracy i staży. Jej zdecydowanym plusem jest filtrowanie na:
- rodzaje ofert: praca, praktyki i staże,
- kategorie m.in. marketing i media, program ambasadorski, design kreacja czy zarządzanie,
- lokalizacje z całej Polski,
- datę publikacji: w dowolnym czasie, ostatnie 24 h, 3 dni, 7 dni, 30 dni.
W każdym ogłoszeniu widać nazwę firmy i jej opis, a także obowiązki i wymagania wobec kandydata na dane stanowisko. Plusem strony jest możliwość bezpośredniego aplikowania na oferty pracy i staży z kontem i bez.
5. Biuro karier
To międzyuczelniana baza ofert pracy, staży, praktyk i wolontariatu z całej Polski. Pracodawcy mogą za darmo umieszczać swoje ogłoszenia i aktywnie poszukiwać kandydatów do pracy. Zaś studenci i absolwenci zarejestrowani w Akademickim Biurze Karier swojej uczelni posiadają pełny dostęp do zamieszczonych ofert w serwisie i mogą w szybki sposób odpowiedzieć na wybrane ogłoszenie. Osoby niezarejestrowane mogą zobaczyć aktualne oferty, ale nie w całości i nie mogą bezpośrednio aplikować.
Dzięki podstawowej wyszukiwarce istnieje możliwość wybrania województwa, typu oferty i obszaru zawodowego (m.in. marketing / reklama / promocja / PR czy media). Można znaleźć zarówno płatne, jak i bezpłatne ogłoszenia.
6. Absolvent Talent Days
To targi pracy i praktyk dla studentów i absolwentów, organizowane przez Grupę Absolvent.pl oraz Fundację Absolvent.pl w kilku miastach Polski, w tym w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach czy Gdańsku.
Co roku odbywają się 2 edycje targów – wiosenna oraz jesienna. W wydarzeniu bierze udział wielu pracodawców z różnych branż, w tym z marketingu i PR. Wstęp jest darmowy.
7. Festiwal Pracy JOBICON
Jest to wydarzenie stworzone z myślą o studentach, absolwentach i młodych specjalistach z różnych branż, organizowane przez Grupę Pracuj S.A. Targi są organizowane w kilku miastach w Polsce, w tym w Warszawie czy Krakowie, 2 razy w roku – wiosną i jesienią. Wstęp jest darmowy.
W wydarzeniu biorą udział pracodawcy z różnych branż, w tym z marketingu i PR.
Podsumowanie
Strony posiadają zarówno plusy, jak i minusy. Warto jednak śledzić każdą z nich, gdyż można znaleźć ciekawe oferty pracy i staży w marketingu. Każda na swój sposób pomaga wyszukiwać interesujące nas ogłoszenia, by przyspieszyć proces znalezienia pracy. Są to strony internetowe, które sama przeglądałam i szczerze polecam.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Marketing i PR: