Chcesz rozwijać się w marketingu? Nie wiesz, gdzie znaleźć wartościowe darmowe kursy online i webinary? Właśnie dla takich osób jak Ty przygotowałam listę źródeł, z których warto korzystać. Polecam je z czystym sumieniem.
1. Google Internetowe Rewolucje
Jest to kurs marketingu internetowego na platformie Google dostępny dla każdego po zalogowaniu się na konto Gmail lub Facebook. Składa się z 28 bloków.
Na platformie znajdziesz kursy online m.in. z:
- SEO,
- SEM,
- analityki,
- mediów społecznościowych,
- e – commerce.
Po zaliczeniu wszystkich bloków możesz uzyskać imienny certyfikat.
2. Skillshop
Skillshop to platforma edukacyjna, stanowiąca kompleksowe centrum szkoleniowe dla wszystkich, którzy korzystają z profesjonalnych narzędzi i rozwiązań Google.
Na platformie znajdziesz darmowe kursy online m.in. z:
- Google Analytics 4 (analiza statystyk stron internetowych),
- Google Ads (reklamy w internecie),
- Google Marketing Platform (osiąganie celi marketingowych).
Po ukończeniu kursów możesz otrzymać imienny certyfikat.
3. Akademia PARP
Akademia PARP to portal edukacyjny dla małych i średnich przedsiębiorstw z systemem bezpłatnych szkoleń internetowych. Znajdziesz na nim kursy online m.in. z zakresu marketingu, prawa, finansów czy zarządzania.
Przykładowe tematy kursów online z zakresu marketingu:
- marketing internetowy,
- media społecznościowe,
- komunikacja marketingowa,
- Employer Branding.
Również tutaj po ukończeniu kursów możesz otrzymać imienny certyfikat.
Zobacz również:
- Darmowe wydarzenia i szkolenia marketingowe w 2024, w których warto wziąć udział [Kalendarz] >>
- Praca w marketingu i PR – wszystko, co warto wiedzieć >>
- Content kalendarz – czym jest i jak go stworzyć? Zaplanuj content w social media >>
4. Semstorm
Semstorm to kompleksowe narzędzie usprawniające pracę nad widocznością strony w wyszukiwarkach. Firma prowadzi cykl webinarów z praktycznymi wskazówkami o SEO i content marketingu.
Wszystkie webinary odbywają się na żywo, przy czym są one nagrywane, dzięki czemu zawsze można do nich wrócić. Wszystkie webinary są dostępne zarówno na YouTube, jak i na stronie z webinarami.
Przykładowe tematy webinarów:
- Praktyczne podstawy tworzenia treści,
- Jak tworzyć content plan marketingowy
- Jak pisać artykuły gościnne, eksperckie i blogowe
- Trendy i sezonowość w content marketingu
- Podstawy SEO dla początkujących
- Jak pisać teksty SEO w 2023 roku
- SEO dla e-commerce
5. DevaGroup
DevaGroup to agencja SEM, organizująca serię webinarów “Pomówmy o marketingu”. Wszystkie webinary odbywają się na żywo, przy czym są one nagrywane, dzięki czemu zawsze można do nich wrócić. Wszystkie webinary są dostępne pod tym linkiem.
Przykładowe tematy webinarów:
- Jak przygotować skuteczną strategię content marketingową?
- e-Commerce PR, jak za pomocą content marketingu budować wizerunek sklepu internetowego (WYWIAD)
- Zintegrowane lejki marketingowo sprzedażowe B2B
- 7 największych SEO problemów sklepów internetowych
- Najczęstsze błędy wykrywane przy audytowaniu kont Google Ads
- Dobre praktyki SEO na przykładzie sklepu internetowego
6. Akademia Verseo
Verseo to firma specjalizująca się m.in. w Google Ads, Strategii i Optymalizacji kampanii Google Ads, Paid i Organic Social. Firma, w ramach Akademii Verseo, organizuje m.in. webinary z zakresu marketingu online oraz narzędzi.
Przykładowe tematy webinarów:
- SEO + UX = SXO? Obalamy mity i serwujemy fakty, by pomóc Ci zwiększyć sprzedaż!
- Najważniejsze zmiany w Google Analytics 4
- Jak dobrać słowa kluczowe, by zwiększyć ruch na stronie?
- 12 sposobów na skuteczną reklamę wideo na YouTube
7. Scoop
Scoop to agencja content marketingowa, organizująca cykl webinarów content marketingowych “CONTENT BOOST: content marketing od A do Z”. Co ważne, webinary odbywają się tylko na żywo – nie są niestety nagrywane. Warto zatem śledzić na bieżąco, aby nie przegapić webinarów.
Przykładowe tematy webinarów:
- Stock czy flow? Żongluj rodzajami treści
- Marketing treści: zacznijmy od początku
- Dystrybucja – zaniedbana siostra publikacji
- And the anwer is… skuteczny content marketing
- Kamienie milowe tworzenia strategii content marketingowej
8. Udemy
Na stronie znajdziesz wiele kursów, m.in. z marketingu. Są tu zarówno płatne (ale często w promocji), jak i darmowe kursy, w języku polskim i angielskim. Masz do nich dożywotni dostęp oraz możliwość uzyskania profesjonalnych porad od ekspertów.
Znajdziesz tu darmowe kursy online, takie jak:
- Marketing internetowy w praktyce
- Instagram, Facebook
- Facebook Ads
- SEO
- Google Analytics
- Google ADS
Po ich ukończeniu możesz otrzymać certyfikaty.
Podsumowanie
Istnieje wiele stron, gdzie można znaleźć darmowe kursy online i webinary z zakresu marketingu, z certyfikatem. W artykule przedstawiłam jednak tylko te, które moim zdaniem są najbardziej wartościowe. Sama z nich korzystam bądź dopiero planuję.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Szkolenia: