Wśród olbrzymiej ilości stron w internecie trudno jest wybrać jeden jedyny blog o marketingu, który spełnia wszystkie potrzeby. Warto zatem śledzić kilka. Przygotowałam listę blogów marketingowych, które sama obserwuję i polecam – zarówno dla początkujących osób w branży, jak i zaawansowanych marketerów. Każdy znajdzie coś dla siebie.
1. Sprawny Marketing
Blog zawiera praktycznie wszystkie informacje o marketingu, m.in.:
- e – mail marketing,
- content marketing,
- social media,
- copywriting,
- SEO,
- e – commerce.
Twórcami artykułów są doświadczeni marketerzy, którzy tworzą praktyczne poradniki, instrukcje oraz wskazówki. Oprócz bloga warto także śledzić fanpage’a “sprawny.marketing”, gdzie są publikowane najnowsze artykuły z bloga i co tydzień w poniedziałek odbywają się live’y z podsumowaniem marketingowym tygodnia.
Serwis organizuje nie tylko szkolenia i konferencje branżowe np. I love marketing, ale także wydaje magazyn “Sprawny Marketing”, w którym są zebrane wszystkie najważniejsze informacje.
2. Nowy marketing
To kolejny blog marketingowy, który warto śledzić na bieżąco. Dzięki niemu zdobędziesz wiedzę z zakresu:
- influence marketingu,
- e – mail marketingu,
- marketing automation,
- digital marketingu,
- reklamy internetowej,
- Public Relations.
Serwis zawiera praktyczne porady z zakresu marketingu, a same artykuły są przygotowywane przez doświadczonych praktyków. Znajdziesz tu nie tylko wskazówki i ciekawostki, ale także m.in. opis zawodów w branży.
3. Artur Jabłoński
Twórca bloga, Artur Jabłoński, porusza różne kwestie marketingowe, ale głównie:
- social media,
- content marketing,
- copywriting (wydał książkę na ten temat pt. Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)),
- PPC.
Znajdziesz tu wiele przydatnych wpisów, praktycznych wskazówek i instrukcji. Blog przede wszystkim jest kojarzony z copywritingiem i reklamami na Facebooku, czyli tym czym zajmuje się agencja Artura Jabłońskiego.
4. Rysuje fejsbuki
Rysuje fejsbuki to blog rysunkowy o social mediach, który jest prowadzony przez Tomasza Brusika. Za pomocą satyrycznych rysunków, infografik, komiksów oraz memów twórca przedstawia to, co się aktualnie dzieje w mediach społecznościowych.
Oprócz humorystycznych obrazków znajdziesz tu również praktyczne porady na temat mediów społecznościowych, m.in o:
- Facebooku,
- Instagramie,
- LinkedInie.
5. Whitepress
Ten blog marketingowy zawiera treści dotyczące m.in.:
- content marketingu,
- influencer marketingu,
- SEO,
- copywritingu,
- social media,
- reklamy natywnej,
- video marketingu.
Artykuły są napisane w formie poradników, instrukcji oraz praktycznych wskazówek. Są tu zarówno podstawowe, jak i zaawansowane treści. Na bogu znajdziesz odpowiedź na dosłownie każdy temat.
WhitePress organizuje także tematyczne webinary, szkolenia czy konferencje. Warto sprawdzić ich ofertę.
6. Medialna Perspektywa
Ta strona jest poświęcona zarówno marketingowi, jak i branży PR. Znajdziesz tu m.in. artykuły z:
- social mediów,
- komunikacji,
- kampanii reklamowych.
Jest to młoda strona (2018 r.), ale bardzo szybko się rozwija. Zawiera wiele praktycznych wskazówek napisanych przystępnym językiem, a strona jest bardzo intuicyjna.
Podsumowanie
Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie blogi marketingowe warte śledzenia znalazły się na mojej liście, ale jak zaznaczyłam na początku – są tutaj te, które ja obserwuję. Oczywiście z czasem planuję rozszerzyć moją listę, bo jak się mówi: “apetyt rośnie w miarę jedzenia”.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Marketing i PR: