- Tytuł książki: Skuteczna reklama na LinkedIn
- Autor książki: Artur Jabłoński
- Wydawnictwo: Onepress
- Rok wydania: 2021
- Kategoria: sprzedaż, social media
Od pewnego czasu chciałam nauczyć się tworzyć reklamy w social media, jednak nie do końca wiedziałam, jak się za to zabrać. Do tej pory prowadziłam działania wyłącznie organicznie (w moich social mediach i firmy, w której pracuję). Cieszę się zatem, że w moje ręce trafiła książka A. Jabłońskiego “Skuteczna reklama na LinkedIn”. Czy ją polecam?
1. Struktura
Książka składa się ze wstępu, 13 rozdziałów oraz zakończenia. Jest bogata w różnego rodzaju rysunki z konta reklamowego, które doskonale obrazują to, co w danym momencie omawia autor (świetne rozwiązanie szczególnie dla wzrokowców). Pozycja zawiera również liczne przykłady reklam i nie tylko. Całość jest utrzymana w kolorach czarno – białych, co jest akurat typowe dla książek Artura Jabłońskiego. Struktura jest przemyślana, płynnie przechodzi od ogółu do szczegółu.
2. Treść
W książce autor krok po kroku opisuje, jak stworzyć skuteczną reklamę na LinkedIn – od konfiguracji konta, struktury konta reklamowego, etapów przygotowywania kampanii, aż po koszty, analizę wyników i ustawienia reklamy. Pozycja zawiera wiele materiałów wizualnych, w tym rysunki z konta reklamowego i przykłady kreacji reklamowych, co zdecydowanie ułatwia przyswajanie treści oraz je urozmaica.
Autor stosuje luźny, przystępny dla każdego język. Wypowiada się w drugiej osobie liczby pojedynczej, tak jakby mówił do kogoś, co jest dość ciekawym pomysłem. Gdzieniegdzie wtrąca pytania, na które następnie szczegółowo odpowiada.
Ile czasu dawać poszczególnym reklamom? Po ilu dniach stwierdzić, że nie warto kontynuować działań?
To również pytanie, które warto sobie zadać, a które naturalnie pojawia się na takim wstępnym etapie rozważań o kampanii.
Z mojej perspektywy, biorąc pod uwagę, ilu jest użytkowników serwisu i jak szybko przy tej wielkości grup docelowych, o których mówiliśmy, będą przyrastać wyświetlenia, sugeruję, żeby każdy wariant (tudzież grupę wariantów) testować co najmniej tydzień.
Co dalej? Wygaszaj te, które były najsłabsze, tudzież tę jedną najsłabszą, a w jej miejsce dołóż nowe, różniące się szeregiem elementów, o których będziemy mówili w rozdziale poświęconym reklamom jako takim – grafikom i tekstom (…).
Udziela wielu praktycznych rad, tłumaczy trudne treści za pomocą adekwatnych przykładów. Przekłada teorię na praktykę.
Z książki można m.in. dowiedzieć się, jak:
- poprawnie skonfigurować konto reklamowe na LinkedIn,
- stworzyć kampanię krok po kroku (wybrać cele, dobrać grupę docelową, formaty reklamowe itd.),
- przygotować skuteczne kreacje reklamowe (pod kątem graficznym i tekstowym) wraz z praktycznymi przykładami,
- a także co wpływa na koszt reklamy i jak go obniżyć.
3. Ocena
Książkę czytałam z przyjemnością, choć z lekkimi przerwami ze względu na natłok zupełnie nowych dla mnie informacji. Nie jest to zatem pozycja, którą czyta się jednym tchem – trzeba nad nią dłużej posiedzieć, by na spokojnie przyswoić sporą dawkę wiedzy. Warto wracać do niektórych fragmentów, aby je dokładnie zrozumieć. Jak tylko będę miała możliwość stworzenia reklamy na LinkedIn, na pewno wrócę do tej książki, aby wraz z nią przejść krok po kroku wszystkie etapy.
Pozycję tą oceniam bardzo dobrze, choć niektóre rysunki bym odrobinę powiększyła, gdyż są trochę niewyraźne. Jednocześnie na plus to, że najważniejsze treści są wyboldowane, dzięki czemu wiadomo na co warto zwrócić szczególną uwagę.
4. Podsumowanie
Książka “Skuteczna reklama na LinkedIn” A. Jabłońskiego stanowi kompendium wiedzy na temat reklam w tym serwisie. To idealna pozycja dla osoby początkującej, choć zapewne ta bardziej zaawansowana także znalazłaby coś dla siebie. Przyda się każdemu, kto chciałby nauczyć się tworzyć skuteczne kampanie reklamowe na LinkedIn.
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Recenzje: